E-kaubanduse ettevõtte loomine

Selles artiklis kirjeldame, kuidas asutada oma äriühing, avada oma ettevõtte jaoks pangakonto, registreeruda käibemaksukohustuslaseks, alustada Amazon FBA äri ja kuidas avada oma e-pood, et tegeleda e-kaubandusega.

Eestis on e-kaubanduse ettevõtte loomine tehtud võrdlemisi lihtsaks ning peaaegu kõike on võimalik teha ainult interneti vahendusel.

Levinuimad Eesti e-kaubanduse ettevõtted on sellised, kus põhiklientideks on Eestis elavad eraisikud ning väikesem osa müügist tehakse lähiriikidesse. See aga ei tähenda tingimata, et Sinu e-kaubanduse ettevõte peab ainult müüma ja tarnima oma tooteid Eestis, kuna Eesti ettevõtet on võimalik kasutada müümiseks üle Euroopa ning üle kogu maailma.

Kui otsid enda e-kaubandusega tegelevale ettevõttele usaldusväärset ja kogenud raamatupidajat, siis võta meiega kindlasti ühendust!

Äriühingu asutamine

Kui Sul on juba aimu, kuidas ja kus oma kaupu või teenuseid müüma hakkad, peaksid asuma esmajoones äriühingu asutamise juurde. Eestis on Sul võimalik asutada mitmeid äriühinguid, kuid meie peamine soovitus oma klientidele on luua osaühing.

Osaühing on e-kaubanduse ettevõtte loomiseks kõige sobilikum lahendust, sest OÜ pakub piiratud vastutust, vaja on vaid üht asutajat, asutamise kulud on väikesed ning puudub vajadus teha kohene osakapitali sissemakse.

Eestis on võimalik asutada äriühinguid erinevatel viisidel, kui kõige tõhusam on seda teha kasutades äriregistri e-teenuseid või professionaalide abi.

Meie abiga ettevõtte loomise eeliseks on asjaolu, et me juhendame teid kogu protsessi vältel ning anname nõu üksikasjade juures, mille kohta Sul võib tekkida küsimusi. Lisaks, kui plaanid hakata oma ettevõtet juhtima väljastpoolt Eestit, võite ka koheselt hakata kasutama meie kontaktisiku ja juriidilise aadressi teenuseid, mis on sellistel juhtudel seadusega nõutavad.

Pangakonto avamine

E-kaubandusega tegelevale ettevõttele pangakonto avamine on samuti üsna lihtne, sest tegelikult pole vaja Eesti pangas isegi kontot avada, sest on võimalik kasutada erinevaid makseteenuse pakkujaid nagu Wise, Payoneer ja Stripe.

Samas, kui oled kohalik elanik on siiski mõistlik avada pangakonto näiteks LHV pangas, kuna sellega kaasnevad mitmesugused hüved ning meie digiraamatupidamise töövoog on ülesehitatud eeldusele, et saame liita meie raamatupidamiseprogrammi Sinu ettevõtte kohaliku pangakontoga.

Pangakonto ja raamatupidamistarkvara liidestamine loob automatiseeritud töövoo, mis tagab meie raamatupidajate töö lihtsuse, kiiruse ning aitab hoida kõik raamatupidamisega seotud dokumendid korras voolujooneliselt.

Samas võivad makseteenuse pakkujad olla tihtipeale paindlikumad, kui traditsioonilised pangad, kuid olenemata sellest, millise valiku teed, saad Euroopa IBAN-numbri, mis võimaldab saata ja vastu võtta makseid oma Eesti ettevõttega.

Lisaks kui soovid oma ettevõtte osakapitali sissemakse teha pärast pangakonto loomist, ei nõua see rohkemat, kui teha oma isiklikult kontolt ülekanne ettevõtte pangakontole ja märkida ülekande kirjeldusse vastav täpsustus.

Pärast seda pead küsima pangalt osakapitali sissemakse kohta tõendit, ning selle seejärel edastama äriregistrile, et nad saaksid ka oma süsteemis osakapitali sissemakse kohta andmeid kinnitada.

Käibemaksukohustuslaseks registreerimine

E-kaubanduse ettevõtte loomise juures on käibemaksukohustuslaseks registreerimine üks eriti oluline nüanss.

Seda just seetõttu, et internetis tehtud müükide puhul ning erinevate äripartnerite olemasolul, eelistavad paljud võimaluse korral kasutada maksusoodustust. See tähendab, et ettevõtjad ja mõningad kliendid saavad toodete või teenuste koguhinnast käibemaksu maha arvata, muutes ostu odavamaks ja kasulikumaks.

Eesti seaduste järgi saab äriühing end vabatahtlikult käibemaksukohuslaseks registreerida enne, kui Eestis maksustatav käive ületanud 40 000 eurot. Samas on olemas ka käibemaksu OSS-erikord, mis on eelkõige suunatud kaupade ja teenuste internetimüügile EL-is. OSS-erikorra kohaselt peab ettevõtja registreerima end käibemaksukohustuslaseks, kui üle EL-i ületatakse 10 000 euro suurune kaugmüügi künnis.

Käibemaksu OSS-erikord on kasulik, sest käibemaksukohustuslaseks saab registreeruda vaid ühes EL riigis, milleks on antud juhul Eesti, ning tasuda ja deklareerida teiste riikide suhtes tasumisele kuuluvat käibemaksu Eesti Maksu- ja Tolliametile. See on muutnud süsteemi tõhusaks ja e-kaubanduse Euroopa Liidus palju lihtsamaks.

Lisaks võimaldab IOSS-erikord ettevõttel maksta kliendi eest impordi tasu, kui kliendile müüdakse toodet või teenust, mida tuuakse EL-i, et see kliendile kohale toimetada.

Amazon FBA äri alustamine

Amazoni FBA on populaarne valik, mille on valinud paljud e-kaubanduse ettevõtete omanikud, kuna see on odav, lihtne ja ettevõtted saavad kiiresti tegutsema hakata.

Amazoni FBA äri peamine omadus on see, et füüsilised kaubad liiguvad tavaliselt tarnijalt/tootjalt otse Amazoni lattu, kus neid turustamiseks hoitakse. Kui klient on Amazoni veebisaidil või e-poes tellimuse esitanud, saadab Amazon või tema tarnepartner kaubad otse kliendile.

Lisaks tegutsevad Amazon FBA e-kaubanduse ettevõtted sageli ainult interneti vahendusel, kuna kaupade käitlemisega seotud toiminguid viivad läbi partnerid ja teised osapooled, luues ettevõtte, millel ei ole otsest füüsilist tegevuskohta. Selline lahendus on ideaalne ettevõtjatele, kellele meeldib pidevalt reisida.

Amazon FBA’ga seoses on oluline langetada otsus, kas müüd Amazoni vahendusel üle Euroopa või konkreetses piirkonnas.

Siin on nimekiri erinevatest Euroopas asuvatest Amazoni FBA platvormidest, kus saate oma kaupa korraga müüma hakata:

  • Amazon.de (Saksamaa)
  • Amazon.it (Itaalia)
  • Amazon.nl (Holland)
  • Amazon.pl (Poola)
  • Amazon.es (Hispaania)
  • Amazon.se (Rootsi)

Kui sa ei soovi koheselt hakata müüma üle Euroopa, on sul võimalik müüa ka üksikutel Amazoni turgudel.

Panganduse osas aktsepteerivad Amazon platvormid enamus makseteenuste pakkujate kontosid, kui asud looma oma Amazon müüjakonto. See lisab järjekordse lihtsuse kihi veebipõhise e-kaubandus ettevõtte loomisele, sest müüjakonto loomine võtab vähe aega.

Oma e-poe avamine

Artikli selles osas keskendume e-kaubanduse ettevõtetele, kes soovivad rajada oma e-poe, olenemata sellest, kas eesmärk on müüa kliente Eestis või teistes EL-i riikides.

Kõige tähtsam aspekt, millele pöörata erilist tähelepanu on toodete käitlemine, tellimuste täitmine ja kauba saatmine. Kui aga oled loomas täiesti uut kaubamärki, peaksid mõtlema ka oma kodulehe arendamisele ja sisuhaldussüsteemi seadistamisele oma toodete müümiseks.

Uue kodulehe seadistamine

Uue kodulehe loomine ei pruugi tunduda üks keerulisemaid ülesandeid, eriti kui oled digiettevõtja, kuid alustades selle arendamist õigesti juba alguses on ülimalt tähtis, et edendada pikaajalist kasvu ja edu turul oma e-kaubanduse ettevõttega Eestis ja Euroopas.

Kui kavatsed oma tooteid või teenuseid müüa Eestis asuvatele klientidele ja oma kodulehte arendada eesti keeles, siis on parim tava osta domeen, mis lõpeb .ee-ga.

See on kasulik kahel põhjusel.

Esimene põhjus on see, et „.ee” domeen on kohalike klientide jaoks suhestatav, kuna enamik kohalike poolt kasutatavaid lehti on just sellise lõpuga ja see muudab ka sinu e-poe nende jaoks usaldusväärsemaks.

Teiseks põhjuseks on paremad Google otsingumootori tulemused, kuna „.ee“ viitab sellele, et Sinu leht on mõeldud Eestis elavatele inimestele, omades seega potentsiaali tõusta kõrgemale, kui kasutad õigeid märksõnu.

Eesti populaarseim domeeni- ja veebiteenuse pakkuja on Zone. Zone’iga saad osta .ee-lõpulisi domeene koos veebimajutuse ja meiliaadressi teenustega.

Kui plaanid oma tooteid müüa üle Euroopa, siis on parem valida oma domeenile ühine lõpp, nt. „.com”, „.eu” vms. Selliste lõppudega domeene on võimalik osta Google’ilt ning teistelt populaarsetelt ettevõtetelt.

Sisuhaldussüsteem

Kui oled sobiliku domeeni valinud, peaksid valima oma lehe sisuhaldussüsteemi, mis saab olema Sinu ettevõtte ja klientide vaheliseks kontaktpunktiks.

Siin peaksid silmas pidama õige platvormi valimist, millel on vajalikud integratsioonid süsteemidega, mis aitavad Sul oma tegevust ja töövoogu sujuvamaks muuta.

Meie üldine soovitus e-kaubandusega tegelevatele ettevõtjatele on kasutada kas Shopify’i või WooCommerce’i, kuna paljudel teistel SaaS ettevõtetel, mis toetavad e-kaubandusega tegelevaid ettevõtjaid, on laiendusi ja integratsioone tehtud just nendele platvormidele.

Lisaks on mainekatel platvormidel ulatuslikud võimalused, mis võimaldavad hallata oma müügi-, turundus-, meili-, klienditeenindus-, makse- ja saatmistegevusi ühes keskkonnas. See aitab vältida segadust, mis võib tekkida, kui kasutad erinevaid platvorme.

Toote käitlemine ja kohaletoimetamine

See on üks hirmuäratavamaid aspekte e-kaubanduse ettevõtte loomise juures, kuna füüsiliste toodete ladustamine, käitlemine ja kohaletoimetamine nõuab füüsilist tegevust ning lisa inimressurssi. See on ka üks ilmsemaid põhjuseid, miks paljud ettevõtted otsustavad kasutada oma toodete müümiseks ja käitlemiseks Amazon FBA-d või muid viimase miili tarnelahendusi.

Kui asutad ettevõtet, mis hakkab tegutsema suuremas mahus ja millel on võimalused oma toodete ladustamiseks ja toodete käitlemiseks Eestis, siis ei pruugi kõik isegi olla nii keerukas. Selleks pead leidma sobiva asukoha, töötajad ja töövahendid.

Kui soovid oma e-kaubandusega seotud toiminguid rangelt internetis hoida, on alati võimalus kasutada mõnda Eesti teenusepakkujat, kes hoolitseb tellimuste täitmise eest, hoides Sinu ettevõtte tooted oma ladudes ja valmistades need ette saatmiseks, kui tellimus sinu e-poe kaudu saabub.

Logistika Pluss on üks teenusepakkujatest Tallinnas, mis pakub e-kaubandusega tegelevatele ettevõtetele täielikku logistilist lahendust.

Kui plaanid tegeleda tellimustega iseseisvalt, peaksid valima usaldusväärse ja taskukohase  partneri, kes toimetab tooted klientidele kohale. Eesti kõige tuntumad postiteenuse pakkujad, kes toimetavad saadetisi ka teistesse riikidesse, on Omniva, Smartpost ja DPD.

Võta meie kogenud raamatupidajatega ühendust!

Osutame raamatupidamisteenuseid e-kaubandusega ning ka teistes sektorites tegutsevatele ettevõtetele. Omame üle 10 aastast kogemust nii rahvusvaheliste kui ka kohalike klientide nõustamisel, ning aitame hoida igapäevaselt üle 150 ettevõttel raamatupidamist korras.

Loodame, et selle artikliga sai Sul selgemaks, kuidas näeb välja e-kaubanduse ettevõtte loomine. Juhul, kui Sul on tekkinud lisaküsimusi või soovid saada meilt pakkumist, siis võta meiega julgelt ühendust!